Hei og velkommen til IN-Messa 2025 Dato kommer. på Kulturhuset Kuben!
Parkering:
Etter å ha lastet inn alt av varer og utstyr ønsker vi at utstillere parkerer på nedsiden av
Kulturhuset på grusbanen mot Namsen. Vi ønsker ikke parkering på fremsiden av Kuben
uten avtale på forhånd.
Internett:
Alle utstillere får eget trådløst nett. Vennligst ikke oppgi dette til besøkende på messa da
dette nettet er beregnet på utstillere.
Brukernavn: Kommer i eget skriv ved ankomst
Passord: Kommer i eget skriv ved ankomst
Mat & Kaffe:
Mat og kaffe dekkes av utstillere, og kan kjøpes i kaféen,
Vi spanderer en kaffe pr. utstiller før vi åpner messa, og vi vil prøve å gå
rundt med litt kaffe til dere når vi har tid under messas åpningstid.
Det vil bli fri frokost for utstillere før vi åpner bodene for dagen. denne vil bli gratis
Avfall:
Søppel skal kastes på utsiden av Kulturhuset i egen container. Denne står på enden av
kulturhuset, mot Rema 1000/Europris. Vennligst ikke kast søppel fra standene i
søppelbøttene som er inne på messa.
Kjære utstiller på IN-Messa,
Nå er det like før IN-Messa og vi gleder oss! Velkommen til både nye og gamle
utstillere! og det gleder vi oss masse til å feire!
det er en del ekstra arrangementer som foregår både under og etter messa.
Vi håper dette skaper blest og oppmerksomhet rundt messa som gjør at vi får ekstra
besøkende og dermed være fordelaktig for både messa og dere utstillere!
Her vil dere finne en del praktisk informasjon som vi ber
dere om å lese nøye før dere ankommer Kuben
Vi vil bruke dette gamle oppsettet som vist her.
- STANDPLASSLEIE (hele perioden)
- Ordinær standplass (ferdig montert telt):
- 3×3 m standplass: 1800 kr hele perioden
- 6×3 m standplass: 2500 kr hele perioden
- 9×3 m standplass: 4200 kr hele perioden
- Tillegg for hjørneplass: 500kr hele perioden
- Gjelder kategoriene:
- Helse og velvære
- Hus og fritid
- Klær
- Mat og søtsaker
- Kunst og håndverk
- Gjenbruk
- KATEGORIER MED RABATTERT PRIS (per dag)
- Lag og organisasjoner: * 1000 kr hele perioden
- Dagsutstillere: ** 1000 kr hele perioden
- Lokalmatgate: *** 1700 kr hele perioden
- ** For småprodusenter med årsomsetning under kr. 50.000. Kan søke om 2 sammenhengende dager (2 første eller 2 siste dagene)
- *** Åpent for lokalmatprodusenter og foredlere fra Trondheim, Trøndelag og resten av landet.
- FOODTRUCKS (per dag)
- Pr foodtruck opptil 6m ink. tilhengerfeste: 5000 kr hele perioden
- Pr bil/foodtruck over 6m ink. tilhengerfeste: 8000 Kr hele perioden
- STRØM (hel periode)
- 0W-300W: 0 kr pr. dag (0 kr for hele perioden)
- 1800W (8A): 125 kr pr. dag (500kr for hele perioden)
- 3600W(16A): 200kr pr. dag (800kr for hele perioden)
- 7200W (2 x 16A): 275kr pr. dag (1100kr for hele perioden)
- 10800W (3 x 16A):370kr pr. dag (1480kr for hele perioden)
- 14400W (4x16A): 475kr pr. dag (1900kr for hele perioden)
- 21600W (6x16A): 612.5 kr pr. dag (2450kr for hele perioden)
- STRØM KJØLEBIL (hel periode)
- kjølebiler betaler samme satser som ordinære strømpriser (hel periode)
- Alle priser er eks. Mva
- En søknad garanterer ingen plassering. Kuben Grong forbeholder seg retten til å fordele antall utstillere og dager.*
- *antall dager gjelder dagsutstillere
KULTURHUSET KUBEN OG ANKOMST
Adresse: Kulturhuset Kuben, Sundspetvegen 23, 7870 Grong.
Kulturhuset Kuben ligger på andre siden av veien til kommunehuset, vegg i vegg med Grong
Barne- og Ungdomsskole.
Kjør av E6, ta til høyre i rundkjøringa, kjør 100 meter, Kuben ligger så på høyre side.
Alle stands er velkommen til å begynne å ordne klart sin stand dagen før, altså Torsdag 21.
november, fra kl. 20:00. På fredag 22. november kan dere begynne å rigge fra kl 07:00. Alle
stands må være ferdig rigget til messa åpner kl 14:00. Vi håper mange utstillere fra Grong
og nærområdet kan komme å gjøre klar sin stand på torsdags kveld. Det er for at ikke
alle skal komme samtidig på Torsdag.
Vi henger opp et kart med oversikt over hvor alle standene skal være. Alle stands får bord
tilpasset sin størrelse. De som ønsker en stol får det. Minner om at messa på Kuben er en
åpen messe uten boder med tak og vegger. Dere står fritt til å ta med egne stativ, hyller, osv.
De stands som har bedt om tilgang til strøm har vi ordnet det til.
Husk å ta med egen skjøteledning!
Alle varer og utstyr må fraktes inn via hovedinngangen til Kuben. Det er mulig å kjøre helt
inntil hovedinngangen, men vi ber dere kjøre bilen unna så fort dere har fått lempet av det
som skal inn, slik at andre biler kan komme til. Vi stenger for biler/åpner opp området foran
hovedinngang for publikum kl. 13:30. Når det gjelder innkvarteringen ber vi dere om å
beregne god tid og vær OBS på at skolen og elevene er i nabobygningen og er i
området i friminutt. Når dere er ferdig lastet inn ber vi dere om å parkere bilen på baksiden
av kulturhuset mot elva på en fotballbane som er der.
Vi, sammen med en russegruppe fra Grong Vgs , vil være tilgjengelige ved ankomst både torsdags
kveld og fredags og lørdags morgen. Vi vil også være behjelpelige søndag ettermiddag ved nedrigging.
Traller vil være tilgjengelige som dere kan bruke for å frakte inn varer og utstyr.
Vi ber om at alle viser hensyn og er forsiktige med bruken av det nye kulturhuset. Vi
legger et underlag oppå gulvet i gymsalen, men alle som har tyngre utstyr må være
forsiktig og be om hjelp ved behov for å unngå å skade gulvet. Alle som har veldig
tunge utstyr og er usikre på om de kan bruke sine egne traller eller som har utstyr
med hjul, ta kontakt med en av oss for å få godkjennelse av utstyret eller for å få hjelp
til å frakte inn større utstyr. Vi ønsker ingen skader på gulvet i gymsalen eller flisene i
foajeen! Vi takker på forhånd for forståelsen for dette!
NEDRIGGING PÅ SØNDAG
Messa stenger kl. 17:00 på Søndag og nedrigging kan starte tidligst da. De som må vente
med å pakke ned standen sin til Mandag, kan gjøre det etter avtale med oss. Alt må være ute
av Kuben senest søndags kveld kl. 21:00. Dersom utstyr må hentes senere enn søndag ta
kontakt med oss for å gjøre en avtale om lagring av utstyr.
IN-MESSA 2024 – Åpningstider og endringer
Fredag | 10:00-19:00 |
Lørdag | 10:00-19:00 |
Søndag | 10:00- 17:00 |
Nye tidspunkt er. Messa er åpent fredag lørdag og søndag
Vi tar gjerne imot tilbakemeldinger, tips og råd både før, under og etter messa i år
også, enten det er direkte til oss eller over e-post! Bare slik kan vi bli bedre?
MARKEDSFØRING
Vi intensiverer markedsføringen med annonser, messe program og egne temasider i
Namdalsavisa. Det blir sendt ut flyers om IN-Messa med messe program, utstiller oversikt
samt info om messa i posten til alle innbyggere i Grong, Namsos, Overhalla, Høylandet, Snåsa,
Namsskogan og Røyrvik kommune (3321 husstander). Vi har også sponset markedsføring
av arrangementet på Facebook. I tillegg har vi i år reklame på Radio Trøndelag med 8
avspillinger hver dag i over 14 dager, fra 7. November til og med 21. november. Vi håper alt
dette gir resultater!
KONTAKT
Har dere spørsmål rundt messa er det bare å ta kontakt med oss.
Christoffer Gundersen, mob: 411 023 126 , e-post: post@namsencatering.no